Proverbi | Poesie | Racconti | Articoli | Dizionario | Ricette | Mobile | BackOffice e Registrazione | Contatti | Home 
PAROLA
IN
Dialettando.com



Le Regioni
Abruzzo
Basilicata
Calabria
Campania
Emilia Romagna
Friuli Venezia Giulia
Lazio
Liguria
Lombardia
Marche
Molise
Piemonte
Puglia
Sardegna
Sicilia
Toscana
Trentino Alto Adige
Umbria
Valle d'Aosta
Veneto
Canton Ticino
Corsica



Sicilia
Lu marimotu ri Reggiu e Missina
Quanto è strano il caso varia di poco la data e i mesi dicembre 1908 ora Gennaio 2005. Il primo colpì la Sicilia e la Calabria il secondo parte dell'Asia.

Dialetto: Sicilia

Lu marimotu ri Reggiu e Missina
I jurnala parrunu 'nti sti jorna ri quantu ha successu 'nta l'Asia e a genti si preoccupa chianci cerca comu sempi ri ajutari i puvireddi vivi a nesciri ri sa' situazioni. Pero ata sapiri ca 97 anni fa magari 'nta Sicilia e 'nte Calabrii ci fu nu scantu ri chissu.I nosci nanni ni cuntajnu ca picciutteddu parrinu si sarvau e putia cuntari quantu succiriu 'dà jurnata. Certu quannu u cuntaja era veccu, ci ricia ca na matina vistu ca' avivunu a jri a Missina 'pe vacanzi ri Natali s'appanu a 'susiri prestu e quattrue menza, e versu i cincu, acchianaru 'nto vaguni ro trenu 'pi Missina Avivunu avutu u tempu ri partiri ca' 'ntisunu comu se a terra s'annagava e poi cuminciava a girari 'ntunnu tantu ca u vaguni sciu ri li binari.Poi 'ntisinu nu scuaciu comu ri centu caruti ri acqua e nu gran bottu tantu forti ca 'nto taliari vistunu a Stazioni e tanti autri casi scumparriri 'nta terra ca si rapia. Vistunu magari i figghi ro capustazioni ciangiri e jttari vuci supa li maceri 'pi lu scantu. Poi si eru 'pi girari e taliari versu lu mari e vitturu umari jautu comu li muntagni re calabrii niuru ca arrivava a tutta velocità versu la terra agghiuttennu e jttannu 'nto so' funnu: casi, ommini, fimmini, picciriddi e armali. Quannu s'arritirau c'era ri mittirisi i manu 'nte capiddi'pi chiddu ca' si viria. A stu puntu scinneru ro vaduni e si misiru a 'dari na' manu a chiddi ca' circavanu r'aiutari i vivi e chiddi sutta i maceri. Rissi tra mia quannu finii ri sentiri: Diu ni scampi e libbiri ri si situazioni ca' su raveru ri farisilla coddu se s'arrinesci a campari.Figuramini chiddu ri ora 'nta l'Asia ca ha statu assai 'ciù forti.

  Traduzione in italiano

Il maremoto di Reggio e Messina
I giornali parlano in questi giorni di quanto è successo nell'Asia e le persone si preoccupano piange cerca come sempre di aiutare i poveri vivi a uscire da questa situazione. Però dovete sapere che 97 anni fa anche in Sicilia e nelle Calabrie ci fu una paura come questa. I nostri nonni si raccontavano che un giovane prete si salvò e poteva raccontare quanto successe nella giornata. Quando lo raccontava era vecchio, ci diceva che un mattino visto che dovevano andare a Messina per le feste di natale si son dovuti alzare presto alle quattro e mezza, e verso le cinque, salirono sul vagone del treno per Messina. Avevano avuto il tempo di partire che sentirono come se la terra si cullasse e quindi un vortice furioso difatti che il vagone uscì dai binari. Poi ci fu un rumore come di cento cascate d'acqua e un boato così forte che videro la stazione e tante altre case scomparire nella terra che si apriva. Videro pure i figli del capostazione piangere e gridare sopra le macerie per la paura.Poi si girarono verso il mare e videro il mare alto come le montagne della Calabria nero che arrivava a tutta velocità verso la terra ingoiando nel suo profondo: case, uomini, donne, bambini e animali. Quando si arritirò c'era da mettersi le mani sui capelli per quello che si vedeva.A questo punto scesero dal vagone e si misero a aiutare a quelli che cercavano di aiutare i vivi e quelli sotto le macerie. Dissi tra me quando ho finito di sentire: Dio ci scampi e ci liberi di queste situazioni che sono davvero per farsela addosso se si riesce a vivere. Figuriamoci quello di ora nell'Asia che è stato molto più forte.



Racconto inviato da: Paolo Campisi


Viaggi, destinazioni turismo e avventura


dialettando.com © 2003-2023 Golem100 - All rights reserved | Contatti